10 januari 2008

Stenar och dess betydelser

Med anledning av nedanstående "problem" så har jag kollat upp betydelsen av de olika stenar man kan ha... Safir verkar passa perfekt att ha i förlovningsringen för mig - det är min månadssten (september) samt står för tillgivenhet och kärlek!

Januari: granat = uthållighet, sanning
Februari: ametist = uppriktighet
Mars: akvamarin = mod
April: diamant = oskuld, ljus
Maj: smaragd = lycka, framgång i kärlek
Juni: pärla = skönhet
Juli: rubin = kärlek, kyskhet
Augusti: peridot = glädje
September: safir = tillgivenhet, kärlek
Oktober: opal = hopp
November: topas = trohet
December: turkos = framgång, avvärjer äktenskapliga bråk
Ringen på mitt finger... fast den är inte en förlovningsring - än! Har inte bestämt mig...

1 kommentar:

Katarina sa...

Passande!!
Men varför står både mitt namn och min månadssten för "kyskhet"... ?