27 februari 2008

Bröllopsböcker

Bokrean pågår i full fart och vad gör en bokälskande blivande brud då? Jo, hon handlar så klart bröllopsböcker. Som tur är för mig så har jag suttit lite på biblioteket innan vilket gör att jag inte vill köpa alla böcker utan kan nöja mig med de jag tror kommer vara roliga att ha även efter bröllopet.

De böcker som hittills har hamnat i min kundvagn (på adlibris) är:

Eco-Chic Weddings: Simple Tips to Plan an Environmentally Friendly, Socially Responsible, Affordable, and Stylish Celebration

Jag hoppas faktiskt att vi kan hålla vårt bröllop någorlunda ekologiskt och denna boken kan nog bli en hjälp. Den var passande nog på rea...

I värsta fall : en överlevnadshandbok för bröllop

Med tanke på mitt kontrollbehov blir nog denna väldigt bra!




Sen har jag lyxat med en bok som legat på min önskelista länge!
Best of Martha Stewart Living Weddings




Hmm.. det blev visst en till!



Simple Stunning Weddings: Designing and Creating Your Perfect Celebration


Några böcker som ligger kvar på min önskelista men som får vänta så att jag har något att använda som "belöning" till min "bli lite snyggare inför bröllopet" kampanj...
Ingen inbördes ordning...

Jo Gartin's Weddings: An Inspiring Guide for the Stylish Bride
Krona och krans : smycka till fest och bröllop
Wedding Bouquets: Over 300 Designs for Every Bride
The New Book of Wedding Flowers: Simple & Stylish Arrangements for the Creative Bride
Creative Wedding Florals You Can Make
Offbeat Bride: Taffeta-Free Alternatives for Independent Brides

Har en känsla av att några av dessa kommer att leta sig fram till min redan överfulla bokhylla...

Om du vill titta på vilka böcker som handlar om bröllop på adlibris klicka här!

En liknande lista för bokus finns här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag föll direkt & beställde I värsta fall från Bokus.com