07 september 2009

Möhippad!

Den var en väldigt härlig dag i lördags! Jag är otroligt glad över att ha så fina vänner som planerat och fixat. Det är verkligen speciellt att ha en hel dag som andra ordnat och som man själv inte har kontroll över, särskilt eftersom jag enligt en vän "gärna skulle planerat tom möhippan själv"... men jag kan ju säga att ni gjorde det absolut bäst!

Jag blev ju lite lurad i fredags och efter en stressig kväll, jag var klar och redo 19.30. Halv nio så drack jag ett glas vin och började fixa grejer till bröllop, insåg att det inte blev ngt den dagen. Halv åtta på lördagsmorgonen blev jag väckt av telefonen och efter vidare instruktioner och uppdrag, stod bla iklädd luciakrona mitt på centralen, var det brunch med alla tjejer hemma hos en av dem. Under den helt fantastiska brunchen med bla nybakat bröd, scones, våfflor (!) och mimosor så hölls det ett TP-spel utgåva "Teresia". Där jag fick svara på frågor om mig, herr J och det som jag och tjejerna gjort ovs. Plupparna jag vann där var värda 5:-/styck vilket jag behövde till senare aktiviteter (vad visste jag inte då). Efter lite ytterligare uppdrag ex att hålla i lite träning vid Sveavägen så var det dags för skrattyoga. Mkt speciellt men KUL!

Med mina intjänade pengar fick jag efter yogan i uppdrag att handla "djungelinspirerade" kläder på Myrorna. Fick tag på en tjusig polyester stass i grönt med rosa tropikblommor och iklädd denna dansades det afrikansk dans i en timme. Hur härligt och roligt som helst! Kvällen avslutades med en god libanesisk middag. Jag är jättejätte nöjd med möhippan och känner mig otroligt hedrad över att mina vänner fixat så himla bra!

Ps. Herr J hade sin svensexa i helgen och han var också glad över sin helg. Han fick bla dansa poledance, springa hinderbana, bada på bastubåt. Sen åkte alla i väg till Katrineholm för en partykväll + övernattning på Statshotellet. Han blev tillbakalämnad på söndagseftermiddagen i helt ok skick... om än trött.

1 kommentar:

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Åh vad roligt att höra att dina vänner ordnat en så fin möhippa.